Staza "Centar - Tornik"

Putanja: Kraljev trg Zlatibor -Tusto brdo - Kobilja glava – Separacija - Beli kamen – Ribnica - ski centar Tornik

Dužina: 14 km
Zahtevnost staze: veoma zahtevna
Uređenost: označena
Ukupan uspon: 488 m
Ukupan spust: 413 m
Visina početne tačke: 980 mnv
Visina krajnje tačke: 1496 mnv
Površina: asfalt, dobro formirana prirodna staza

Opis staze: Staza počinje sa Kraljevog trga, dalje prolazi pored pijace i Rujanskom ulicom vodi do puta za selo Semegnjevo, u dužini od 1.600 metara do zadnjih kuća na Obudoevici. Staza dalje nastavlja pravo makadamskim putem, dok asfaltni put skreće desno pod 90 stepeni. Staza se kreće u pravcu Lečića vrha. Nakon 1200 m nailazi se na raskrsnicu: pravo za Trčinogu i Mokru Goru, a levo na jug ka Torniku. Skrećući levo staza silazi do rečice Obudojevice, a onda desno stotinak metara do ušća u Crni Rzav. Tu se pontonskim mostom prelazi preko reke ili nešo uzvodnije drvenim pešačkim. Kolskim putem, podnožjem Kobilje glave staza nastavlja preko Kutlešića strana do faze penjanja na jug. Po usponu staza se ukršta sa makadamskim putem za Čavlovac i skreće desno i nastavlja tim putem. Zatim staza se odvaja gore levo i sa južne strane Lupoglava pašnjakom do borove šume izlazi se na Mešćemu. Tu se put račva, a staza nastavlja desnim krakom i lagano se spušta do sela Ribnice.
Umerenim planinarskim korakom od centra Zlatibora do sela Ribnice stiže se za 2 časa i 30 minuta.
Po prelasku mosta levo ulazi se u selo i tu postoji česma sa izvorskom vodom i prodavnica. Odatle staza skreće gore desno na zapad i grebenom se penje prema Tokovića kolibama, prateći kolski put kroz borovu šumu. Posle koliba staza skreće levo na jug, u pravcu vrha Tornika na nadmorskoj visini od 1313 m, da bi malo kasnije izbila na asvaltni put koji vodi do Bandere, najvišeg vrha Tornika. Staza se poklapa sa asvaltnim putem, povremeno presecajući put izbija se na sam vrh Banderu (1497 m).
Laganim planinarskim hodom, uz neophone odmore od centra Zlatibora do vrha Tornika stiže se za pet časova hoda.
Ski-centar Tornik tokom cele godine za porodicu nudi različite rekreativne i sportske sadržaje. Sa najvišeg vrha Zlatibora moguće je videti Durmitor u Crnoj Gori, Tjentište i planine u okolini Sarajeva, planine Starog Vlaha, valjevske i planine centralne Srbije, a po izuzetnom lepom vremenu moguće je videti i Avalu pored Beograda.