Staza "Centar - Čuker (Čigota)"

Putanja: Kraljev trg Zlatibor - Spomenik na Šumatnom brdu – Gajevi - vrh Čuker

Dužina: 5 km (u jednom pravcu)
Zahtevnost staze: veoma zahtevna
Uređenost: označena
Ukupan uspon: 615 m
Visina početne tačke: 980 mnv
Visina krajnje tačke: 1359 mnv
Površina: asfalt, formirana prirodna podloga

Opis staze: Staza kreće iz centra Zlatibora, sa Kraljevog trga i pored pošte, „Srbije“, Specijalne bolnice „Čigota“, prelazi magistralni put pešačkim nadvožnjakom odakle počinje markacija. Na polovini uspona ka Šumatnom brdu (vrh na kome se nalazi Spomenik) jedna staza se odvaja desno kroz borovu šumu, a druga ide pravo penjući se na vrh do spomenika palim rodoljubima iz drugog svetskog rata.
Sa tog lepog vidikovca desno staza se spušta i ponovo spaja sa ranije odvojenim ogrankom kraće varijante staze za Čigotu.
Kolskim putem pored poslednjih kuća staza u pravcu Zmijinjaka se penje ka Jedinom boru i tada skreće na jug i strmijim usponom uz retke markacije prolazeći pored Nikolinog groba izbija na sam vrh Čukera (1359 m).
Odatle puca predivan vidik južno u produžetku staze na Konjoder, Čigotu (1422 m), Murtenicu, Mučanj, Kukutnicu, zapadno na Tornik, Ribničko jezero, severno Vijogor, Taru, Gradinu i na istoku na Ovčar i Kablar.
Laganim planinarskim hodom iz centra se na Čuker stiže za 3 časa hoda.
Pešačenje se opciono može nastaviti planisnkim vencima preko Konjodera do najvišeg vrha Čigota (1422 m), što je još dodatnih 6 km u jednom pravcu.